Konfiguracja i rozwiązywanie problemów CTMHS 575 jest ważnym aspektem tworzenia i utrzymywania oprogramowania. Programy CTMHS 575 są szeroko stosowane w wielu aplikacjach, a ich skuteczność może być zwiększona dzięki odpowiedniej konfiguracji. Może to obejmować zarządzanie plikami wsadowymi i wynikowymi, zarządzanie procesami i bazami danych, a także wdrożenie skryptów i narzędzi administracyjnych. Konfiguracja i rozwiązywanie problemów CTMHS 575 może być skomplikowanym procesem, dlatego ważne jest, aby każdy, kto chce wykorzystać CTMHS 575, miał odpowiednie wykształcenie i doświadczenie w tej dziedzinie.
Ostatnia aktualizacja: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów C T M Hs 575
Ćwiczenie – Rozwiązywanie problemów z konfiguracją
i miejscem ustawienia listy ACL w sieci
Topologia
Tablica adresacji
Urządzenie Interfejs Adres IP Maska podsieci Brama domyślna
HQ G0/1 192. 168. 1. 1 255. 255. 255. 0 Nie dotyczy
S0/0/1 10. 2 255. 252 Nie dotyczy
Lo0 192. 168. 4. 1 255. 0 Nie dotyczy
ISP G0/1 192. 3. 0 Nie dotyczy
S0/0/0 (DCE) 10. 1 255. 252 Nie dotyczy
S1 VLAN 1 192. 11 255. 255. 0 192. 1. 1
S3 VLAN 1 192. 3. 1
PC-A Karta sieciowa 192. 3 255. 1
PC-C Karta sieciowa 192. 1
© 2013 Cisco and/or its affiliates. All rights reserved. This document is Cisco Public. Strona 1 z 7
Ta przeglądarka nie jest już obsługiwana.
Przejdź na przeglądarkę Microsoft Edge, aby korzystać z najnowszych funkcji, aktualizacji zabezpieczeń i pomocy technicznej.
- Artykuł
- Czas czytania: 5 min
To rozwiązanie ułatwia rozwiązywanie problemów ze scenariuszami systemu nazw domen (DNS). Rozwiązywanie problemów z systemem DNS można podzielić na problemy po stronie serwera i po stronie klienta.
Lista kontrolna rozwiązywania problemów
Problemy po stronie serwera
- Konfiguracja adresu IP
- Serwer DNS
- Dane autorytatywne
- Rekursji
- Transfer strefy
- Łączność sieciowa
- W obszarze Połączenia sieciowe otwórz właściwości niechcianej karty sieciowej, otwórz właściwości TCP/IP, wybierz pozycję Advanced>DNS, a następnie wyczyść pole wyboru Zarejestruj ten adres połączeń w systemie DNS.
- W okienku po lewej stronie otwórz konsolę serwera DNS, wyróżnij serwer, a następnie wybierz pozycjęWłaściwościakcji>. Na karcie Interfejsy wybierz pozycję Nasłuchiwanie tylko na następujących adresach IP. Usuń niepożądany adres IP z listy.
- Na stronie Właściwości strefy wybierz kartę Serwer nazw. Oprócz nazwy FQDN kontrolera domeny zobaczysz adres IP skojarzony z kontrolerem domeny. Usuń niechciany adres IP, jeśli jest wyświetlany.
- Po wykonaniu tej czynności usuń istniejący niechciany rekord hosta "A" kontrolera domeny.
- Otwórz konsolę DNS na serwerze DNS i sprawdź, czy usługi przesyłania dalej lub usługi przekazywania warunkowego są osiągalne. Jeśli niektóre usługi przesyłania dalej są nieosiągalne, usuń je.
- Jeśli serwer DNS nie musi używać usług przesyłania dalej i wskazówek głównych, otwórz konsolę DNS na serwerze DNS, otwórz okno Właściwości serwera, wybierz pozycję Zaawansowane, a następnie włącz opcję Wyłącz rekursję. (Spowoduje to również wyłączenie usług przesyłania dalej).
- Protokół TSSv2 musi być uruchamiany przez konta z uprawnieniami administratora w systemie lokalnym, a umowa EULA musi zostać zaakceptowana (po zaakceptowaniu umowy EULA TSSv2 nie będzie monitować ponownie).
- Zalecamy stosowanie zasad wykonywania programu PowerShell na maszynie
RemoteSigned
lokalnej. - Ustaw zasady wykonywania
RemoteSigned
dla poziomu procesu, uruchamiając polecenie cmdletPS C:\> Set-ExecutionPolicy -scope Process -ExecutionPolicy RemoteSigned
. - Aby sprawdzić, czy zmiana zostanie wprowadzona, uruchom polecenie cmdlet
PS C:\> Get-ExecutionPolicy -List
. - Ponieważ uprawnienia na poziomie procesu mają zastosowanie tylko do bieżącej sesji programu PowerShell, po zamknięciu danego okna programu PowerShell, w którym uruchomiono protokół TSSv2, przypisane uprawnienie dla poziomu procesu również wróci do wcześniej skonfigurowanego stanu.
Pobierz protokół TSSv2 na wszystkie węzły i rozpakuj go w folderze C:\tss_tool.
Otwórz folder C:\tss_tool z wiersza polecenia programu PowerShell z podwyższonym poziomem uprawnień.
Uruchom ślady na kliencie i serwerze przy użyciu następujących poleceń cmdlet:
Klienta:
TSSv2. ps1 -Start -Scenario NET_DNScli
Serwera:
TSSv2. ps1 -Start -Scenario NET_DNSsrv
Zaakceptuj umowę EULA, jeśli ślady są uruchamiane po raz pierwszy na serwerze lub kliencie.
Zezwalaj na nagrywanie (PSR lub wideo).
Odtwórz problem przed wprowadzeniem Y.
Jeśli zbierasz dzienniki zarówno na kliencie, jak i na serwerze, poczekaj na ten komunikat w obu węzłach przed odtworzeniem problemu.
Wprowadź wartość Y, aby zakończyć zbieranie dzienników po odtworzeniu problemu.
Ślady będą przechowywane w pliku zip w folderze C:\MSDATA, który można przekazać do obszaru roboczego w celu analizy.
Odwołanie
- Rozwiązywanie problemów z klientami DNS
- Rozwiązywanie problemów z serwerami DNS
- Rejestrowanie i diagnostyka DNS
- Omówienie starzenia się i oczyszczania
- Włączanie aktualizacji dynamicznych DNS dla klientów
- Omówienie zasad DNS
- Aktywne strefy Directory-Integrated DNS
- Replikacja strefy DNS w usłudze Active Directory
- Sprawdź, czy rekordy DNS SRV zostały utworzone
- Konfigurowanie aktualizacji dynamicznych DNS
- Przeglądanie pojęć dotyczących systemu DNS
Problemy po stronie klienta
Typowe problemy i rozwiązania
Brak rekordów DNS w strefie DNS
Ten problem może być spowodowany jedną z następujących przyczyn:
Oczyszczanie DNS jest nieprawidłowo skonfigurowane
Jeśli w strefach DNS brakuje rekordów DNS, najczęstszą przyczyną jest oczyszczanie. Nawet komputery z systemem Windows, które mają statycznie przypisane serwery, rejestrują swoje rekordy co 24 godziny. Sprawdź, czy interwały NoRefresh i Refresh są zbyt niskie. Jeśli na przykład te wartości mają wartość "krótszą niż 24 godziny", utracisz rekordy DNS.
Aby rozwiązać ten problem, zobacz Using DNS aging and scavenging (Korzystanie ze starzenia się systemu DNS i oczyszczania).
Rekord hosta "A" jest usuwany po zmianie adresu IP
Czasami rekord hosta "A" jest usuwany na oryginalnym serwerze DNS po zarejestrowaniu rekordu hosta "A" na nowo skonfigurowanym adresie IP serwera DNS (zintegrowany system DNS usługi Active Directory). Z perspektywy użytkownika wszystko, co zależy od rozpoznawania nazw, jest uszkodzone. Po zmianie adresu IP serwera DNS na kliencie klient wysyła aktualizację SOA w celu usunięcia rekordu "A" ze starego serwera DNS. Następnie wysyła kolejną aktualizację w celu zarejestrowania rekordu "A" na nowym serwerze DNS.
Problem występuje w strefach zintegrowanych z usługą Active Directory. Problemy występują, gdy adres IP serwera DNS zostanie zmieniony na kliencie. Po zmianie adresu IP klient wysyła żądanie rejestracji do nowego serwera i wysyła żądanie usunięcia do starego serwera. Ponieważ oba serwery są już zsynchronizowane, rejestracja nie nastąpi. Jednak rekord "A" jest usuwany na starym serwerze, a następnie jest usuwany na obu serwerach z powodu usługi Active Directory.
Klienci DHCP ze skonfigurowaną opcją 81 wyrejestrowywają rekordy hosta "A" podczas rejestracji hosta "AAAA"
Ten problem występuje, jeśli zdefiniowano opcję 81 i istnieją interfejsy ISATAP lub 6to4. Aktualizacja dynamicznego protokołu aktualizacji DNS niepoprawnie ustawia czas wygaśnięcia na 0. Spowoduje to wyzwolenie usuwania rekordu dla rejestracji rekordów IPv6.
Aktualizacja dynamicznego protokołu aktualizacji DNS do istniejących rekordów kończy się niepowodzeniem
Aktualizacja protokołu DNS Dynamic Update Protocol do istniejących rekordów kończy się niepowodzeniem i powoduje usunięcie tych rekordów przez proces oczyszczania jako przestarzałe rekordy.
Zdarzenia NETLOGON "event 577X" są rejestrowane w przypadku błędów rejestracji rekordów SRV przez usługę NETLOGON. Inne zdarzenia są rejestrowane w przypadku błędów rejestracji rekordów hosta "A" i PTR. Sprawdź dzienniki systemowe pod kątem tych błędów. Takie zdarzenia mogą być rejestrowane przez klienta, który rejestruje te rekordy. Mogą też być rejestrowane przez serwery DHCP, które rejestrują rekordy w imieniu klienta.
Konwertowanie aktywnej dzierżawy dynamicznej na rezerwację powoduje usunięcie rekordów "A" i PTR dla tego klienta
Takie działanie jest celowe. Rekordy DNS ("A" lub PTR) są automatycznie aktualizowane podczas następnego żądania odnowienia DHCP od klienta.
Unikaj rejestrowania niechcianej karty interfejsu sieciowego w systemie DNS
Jeśli karta interfejsu sieciowego jest skonfigurowana do rejestrowania adresu połączenia w systemie DNS, usługa klienta DHCP/DNS zarejestruje rekord w systemie DNS. Niechciane karty sieciowe powinny być skonfigurowane tak, aby nie rejestrowały adresu połączenia w systemie DNS.
Aby zapobiec temu problemowi, upewnij się, że niechciany adres karty interfejsu sieciowego nie jest zarejestrowany w systemie DNS. Wykonaj następujące czynności:
Opóźnienia odpowiedzi zapytań DNS
Żądanie zapytania DNS może przekroczć limit czasu, jeśli serwer DNS przekazuje zapytanie do nieosiągalnych usług przesyłania dalej lub wskazówek głównych. Wykonaj następujące kroki, aby rozwiązać ten problem:
Identyfikator zdarzenia 4004 i identyfikator zdarzenia 4013
Komunikat o zdarzeniu:
Serwer DNS nie może otworzyć usługi Active Directory. Ten serwer DNS jest skonfigurowany do używania informacji o usłudze katalogowej i nie może działać bez dostępu do katalogu. Serwer DNS będzie czekać na uruchomienie katalogu. Jeśli serwer DNS jest uruchomiony, ale odpowiednie zdarzenie nie zostało zarejestrowane, serwer DNS nadal czeka na uruchomienie katalogu.
Aby rozwiązać ten problem, zobacz Rozwiązywanie problemów z usługami AD DS i ponowne uruchamianie usługi serwera DNS
Zbieranie danych
Przed skontaktowaniem się z pomocą techniczną firmy Microsoft możesz zebrać informacje o problemie.
Wymagania wstępne
Uwaga
Jeśli bieżące zasady wykonywania programu PowerShell nie zezwalają na uruchamianie protokołu TSSv2, wykonaj następujące czynności: